31.12.11
22.11.11
Participació a Radio Molins: L'art de la felicitat.
http://www.ivoox.com/l-art-felicitat-anar-bona-companyia-audios-mp3_rf_904118_1.html
29.10.11
Ecodisseny personal – Ecodiseño personal
Medi, organitzacions i persones interrelacionant-se de manera equilibrada per tal que puguem gaudir d’un benestar durable, individual i col·lectiu, que no té en compte només les nostres necessitats sinó la dels altres éssers i recursos naturals. Està molt bé. La situació de crisi global es pot dir que ens condueix, de manera tossuda, cap models més responsables amb la vida.
Mentre assistia a la presentació del programa, em preguntava però, i què passa amb l’ecodisseny personal? Estem incorporant aquests criteris ambientals al nostre cicle de vida interior? Podem pensar que es consolidin valors a l’exterior sinó els tenim vius a l’interior? Podem innovar fora si estem encallats a dins?
Més preguntes que respostes. I això és el que ens agrada a OME. Compartir la reflexió per a trobar respostes. Orientar, motivar i entrenar per ajudar a l’ecodisseny personal.
El pasado martes por la tarde se presentó el documento base del Programa Catalán de Ecodiseño (ECODISCAT) para el periodo 2011 a 2015. Dice el programa que el ecodiseño se entiende como la incorporación de criterios ambientales en las diferentes fases del ciclo de vida de los productos y servicios. Diría que va más allá de los criterios ambiental y deberíamos hablar de sostenibilidad - las acciones hacia el medio - y responsabilidad social, las acciones en el seno de las organizaciones o grupos. No importa si son estados, empresas, instituciones, ONG, familias o asociaciones de vecinos.
8.10.11
Qui diu que no és pot canviar?/¿Quien dice que no se puede cambiar?
Espai OME COACHING RADIO, dimecres 5 d'octubre de 2011.
Espacio OME COACHING RADIO, miércoles 5 de octubre de 2011.
3.10.11
La qualitat de vida / La calidad de vida
Si bé l’interès per a la qualitat de vida existeix des de fa molt de temps, el concepte com a tal amb la preocupació per a la seva avaluació sistemàtica i científica comença a popularitzar-se a la dècada dels 60. En aquests moments és un concepte que comença a estar en perill donada la situació del país. Es diu que hem viscut molt bé, que mai estarem com hem estat fins ara, que els nostres fills viuran pitjor que ho hem fet nosaltres...
A la vista de tanta amenaça, m’agradaria donar un toc de positivisme i valorar com deia al principi que la qualitat de vida depèn també de factors personals que està a les nostres mans poder treballar, per tal de millorar la nostra qualitat de vida i trobar-nos millor. Hem avançat força en orientar els nostres objectius a cuidar la nostra salut per tal de prevenir problemes físics. Això ho tenim molt clar: fem esport, anem al gimnàs, vigilem la nostra alimentació...
Però fem accions per a orientar els nostres objectius a tenir una bona salut emocional? Unes bones relacions personals? Una bona autodeterminació i una eficaç presa de decisions? Treballem la nostra capacitat d’escollir ?...
Potser podríem fer una petita reflexió analitzar els nostres punts febles i fer un pla d’acció per a millorar, de ben segur que així milloraríem també la nostra qualitat de vida.
Endavant! Si volem, podem.
La calidad de vida es un concepto utilizado para evaluar el bienestar global de individuos y de sociedades, que no debe ser confundido con el concepto de nivel de vida que está enfocado, principalmente, los ingresos y poder adquisitivo.
Los indicadores de calidad de vida incluyen, además de elementos de riqueza y empleo, aspectos en relación al ambiente físico, la salud física y la emocional, las relaciones interpersonales, el desarrollo personal, la autodeterminación, la inclusión social.... Es un concepto multidimensional influenciado por diferentes factores, los personales, los ambientales y su interacción.
Si bien el interés por la calidad de vida existe desde hace mucho tiempo, el concepto como tal con la preocupación para su evaluación sistemática y científica comienza a popularizarse en la década de los 60. En estos momentos es un concepto que empieza a estar en peligro dada la situación del país. Se dice que hemos vivido muy bien, que nunca estaremos como hemos estado hasta ahora, que nuestros hijos vivirán peor de lo que nosotros lo hemos hecho...
A la vista de tanta amenaza, me gustaría dar un toque de positivismo y valorar como decía al principio que la calidad de vida depende también de factores personales que está en nuestras manos poder trabajar, para mejorar nuestra calidad de vida y encontrarnos mejor. Hemos avanzado bastante en orientar nuestros objetivos a cuidar nuestra salud para prevenir problemas físicos. Esto lo tenemos muy claro: hacemos deporte, vamos al gimnasio, vigilamos nuestra alimentación...
Pero ¿hacemos acciones para orientar nuestros objetivos a tener una buena salud emocional? ¿Unas buenas relaciones personales? ¿Una buena autodeterminación y una eficaz toma de decisiones? ¿Trabajamos nuestra capacidad de elegir? ...
Quizá podríamos hacer una pequeña reflexión analizar nuestros puntos débiles y hacer un plan de acción para mejorar, seguro que así mejoraríamos también nuestra calidad de vida.
Adelante! Si queremos, podemos.
23.9.11
Espais de Benestar OME Coaching
Volem agrair des d'aquí als treballadors de Ràdio Martorell per la seva bona disposició i gran ajuda.
Queremos agradecer desde aquí a los trabajadores de Radio Martorell por su buena disposición y su gran ayuda.
9.8.11
Claus per a millorar - Claves para mejorar
Quan veig l’evolució positiva dels processos de coaching m’adono que hi ha alguns signes que són comuns a la majoria. La pròpia voluntat de millora i el compromís personal per aconseguir passar d’una situació actual a una situació desitjada, en són alguns d’ells. Són el punt de sortida. Un bon punt de sortida i amb ells s’inicia un camí de descoberta que sovint no podíem ni imaginar abans de començar.
Reflexionant sobre alguns dels darrers processos en els que he participat, he identificat tres elements clau:
1. Descobrir les emocions. Conèixer-les i gestionar-les adequadament és fonamental. Ve essent una constant veure lo puc acostumats que estem a identificar les nostres emocions:
a. El tipus d’emocions que sentim
b. D’on venen i què les produeix?
2. Donar-se un vot de confiança. A un mateix i també als altres. L’un afavoreix l’autoestima i l’altre afavoreix l’estima. Ambdós són complementaris i et faciliten la presa decisions.
3. Estar disposat a expandir límits. De fet, al principi, costa tanmateix acceptar que tenim límits que ens hem posat nosaltres mateixos. Costa adonar-se que no són ni veritats incontestables ni murs infranquejables. En el moment que els acceptem i sortim de la nostra zona de comoditat, s’obre davant nostre un panorama nou i enriquidor que ens esperona a seguir i seguir i seguir...
quan l’oportunitat truca a la seva porta”
(Oscar Wilde)
Cuando veo la evolución positiva de los procesos de coaching me doy cuenta de que existen algunos signos que son comunes. La propia voluntad de mejora y el compromiso personal para conseguir pasar de una situación dada a una situación deseada, son algunos de ellos. Son el punto de salida. Un buen punto de salida. Con ellos se inicia un camino de descubierta que a menudo no podíamos ni imaginar antes de emprenderlo.
Reflexionando sobre algunos de los últimos procesos en los que he participado, he identificado tres elementos clave:
1. Descubrir las emociones. Conocerlas y gestionarlas de manera adecuada es fundamental. Es una constante ver lo poco habituados que estamos a identificar nuestras emociones:
a. Los tipos de emociones que sentimos, y
b. De dónde proceden y qué las origina.
2. Darse un voto de confianza. A uno mismo y también a los demás. Uno favorece la autoestima y el otro favorece la estima. Ambos son complementarios y te facilitan la toma de decisiones.
3. Estar dispuesto a expandir límites. De hecho, al principio, cuesta incluso aceptar que tenemos límites que nos hemos impuesto nosotros mismos. Cuesta darse cuenta que no son ni verdades incontestables ni muros infranqueables. En el momento en que los aceptamos y salimos de nuestra zona de comodidad, se abre ante nosotros un panorama nuevo y enriquecedor que nos impulsa a seguir y seguir, y seguir…
cuando la oportunidad llama a su puerta”.
(Oscar Wilde)
1.8.11
Valor i cost - Valor y coste
El valor no és el cost. Aquest matí m'han fet arribar aquesta "petita joia" (gràcies Fransu) que pot servir per il.lustrar moltes coses, per exemple, la importància del coneixement que s'amaga darrera la feina i l'experiència. El valor de les coses.
El valor no es el coste. Esta mañana me han hecho llegar esta "pequeña joya" (gracias Fransu) que puede servir para ilustrar muchas cosas como, por ejemplo, la importancia del conocimiento que se encuentra detrás del trabajo y la experiencia. El valor de las cosas.
25.6.11
Habilitats / Habilidades
Habilitats per a viure i conviure
El concepte d’habilitat fa referència a la capacitat i disposició per a fer alguna cosa, és el grau de competència d’una persona per a fer front a un objectiu.
L’habilitat pot ser una aptitud innata o desenvolupada. La pràctica, l’entrenament i l’experiència permeten que una persona aconsegueixi millorar les seves habilitats.
Podríem parlar de diferents tipus d’habilitats però em centraré en les habilitats socials que són les que ens ajuden a relacionar-nos millor amb altres persones.
Aquestes habilitats es manifesten a través d’un gran número de conductes quotidianes que realitzem en situacions d’interacció social: escoltar, mantenir una conversa, conèixer i expressar els propis sentiments i entendre els dels altres, negociar, defendre els propis drets, enfrontar-se a situacions d’estrès, prendre iniciatives, resoldre problemes del dia a dia..... i també podem treballar per a millorar-les.
Viure de “per si” i en aquets moments, no és una tasca fàcil però podem donar-li aquell caire que ens agradaria, que d’acord amb els nostres valors i les nostres habilitats ens aportaran més pau i tranquil•litat. Per tot això, cal anar coneixent-nos i treballar per relacionar-nos i comunicar-nos millor amb els altres.
Habilidades para vivir y convivir
El concepto de habilidad hace referencia a la capacidad y disposición para hacer algo, es el grado de competencia de una persona para hacer frente a un objetivo.
La habilidad puede ser una aptitud innata o desarrollada. La práctica, el entrenamiento y la experiencia permiten que una persona consiga mejorar sus habilidades.
Podríamos hablar de diferentes tipos de habilidades pero me centraré en las habilidades sociales que son las que nos ayudan a relacionarnos mejor con otras personas.
Estas habilidades se manifiestan a través de un gran número de conductas cotidianas que realizamos en situaciones de interacción social: escuchar, mantener una conversación, conocer y expresar los propios sentimientos y entender los de los otros, negociar, defender los propios derechos, enfrentarte a situaciones de estrés, tomar iniciativas , resolver problemas del día a día....., y también podemos trabajar para mejorarlas.
Vivir de “por sí” y en estos momentos no es una tarea fácil pero podemos darle aquel cariz que nos gustaría, que de acuerdo con nuestros valores y nuestras habilidades nos aportarán más paz y tranquilidad. Por ese motivo es muy importante ir conociéndonos y trabajar para relacionarnos y comunicarnos mejor con los demás.
11.6.11
Felicitat / Felicidad
SER FELIÇ. Aquesta és una resposta comú a tots….
Volem ser feliços i per tant els estímuls que cataloguem com positius son aquells que creiem que ens apropen a la FELICITAT i refusem aquells que creiem que ens allunyen de la mateixa.
Molt sovint aquesta “classificació” la fem de manera no conscient, impulsats per les nostres tendències o “caràcter”. Aquesta manca de consciencia ens allunya de la llibertat d’elecció i per tant ens fa esclaus d’unes tendències que escapen al nostre control.
El nostre objectiu primordial de ser feliços ens empeny a buscar incansablement el millor mètode par aconseguir en el menor temps possible aquesta desitjada meta.
Es important estar atents per detectar que es el que ens fa entrar en tensió, quines situacions ens posen nerviosos i de mal humor. Comprovar que d’algunes d’elles ens adonem una vegada ja hem perdut el control de les nostres reaccions. Quan ja ens han fet fer, dir o pensar alguna cosa sense que hàgim pogut decidir-ho explícitament. Arribar aquest punt de la pràctica, entendrem que per poder treballar-les, primer devem identificar-les, sinó les reconeixem no les podem gestionar i per tant, ens dominen.
A vegades ens fa vergonya descobrir el que ens posa nerviosos ja que son coses que nosaltres mateixos denominem “tonteries”. Per tant, hem de dotar-nos d’un cert grau de valentia, honestedat, i treballar diligentment. Ser capaços d’anotar les nostres descobertes en el nostre diari de creixement personal ens permetrà evolucionar a un major ritme.
Quan aprenem a transformar les tensions en relaxació iniciem una espiral positiva, que ens ajuda a seguir observant i profunditzant en el dia a dia.
Des del procés d’investigació en el camí de la recerca de la felicitat, como va dir Buda fa 2550 anys, aquesta depèn d’un mateix, no depèn de res extern. És una actitud. Ser feliç té a veure amb les tendències positives, en la mesura que tu entrenes a la ment a fixar-se més en allò positiu, que en allò negatiu, d’una forma natural, les respostes automàtiques, en lloc d’anar cap la negativitat, començaran a anar cap a la positivitat.
Us recomano el TALLER DE BENESTAR INTERIOR. Des de OME COACHING volem que sigueu feliços.
¿Cuál es el más primario de nuestros objetivos?
SER FELIZ. Esta es una respuesta común a todos….
Queremos ser felices y por lo tanto los estímulos que catalogamos como positivos son aquellos que creemos que nos acercan a la FELICIDAD y rechazamos aquellos que creemos que nos alejan de la misma.
A menudo esta “clasificación” la hacemos de manera no consciente, impulsados por nuestras tendencias o “carácter”. Esa falta de consciencia nos aleja de la libertad de elección y por lo tanto nos hace esclavos de unas tendencias que escapan a nuestro control.
Nuestro objetivo primordial de ser felices nos empuja a buscar incansablemente el mejor método para conseguir en el menor tiempo posible esa ansiada meta.
Es importante estar atentos para detectar qué es lo que nos hace entrar en tensión, qué situaciones nos ponen nerviosos y de mal humor. Comprobar que de algunas de ellas nos damos cuenta una vez ya hemos perdido el control de nuestras reacciones. Cuando ya nos han hecho hacer, decir o pensar algo sin que hayamos podido decidirlo explícitamente. Llegado este punto de la práctica, entenderemos que para poder trabajarlas, primero debemos identificarlas, sino las reconocemos no las podemos gestionar y por lo tanto, nos dominan.
A veces nos da vergüenza descubrir lo que nos pone nerviosos ya que son cosas que nosotros mismos denominamos “tonterías”. Por lo que debemos dotarnos con cierto grado de valentía, honestidad, y trabajar en ello diligentemente. Ser capaces de anotar nuestras averiguaciones en nuestro diario de crecimiento personal nos permitirá evolucionar a un mayor ritmo.
Cuando aprendemos a transformar las tensiones en relajación iniciamos una espiral positiva, que nos ayuda a seguir observando y profundizando en el día a día.
Desde el proceso de investigación en el camino en busca de la felicidad, como dijo Buda hace 2550 años, ésta depende de uno mismo, no depende de nada externo. Es una actitud. Ser feliz tiene que ver con las tendencias positivas, en la medida que tú entrenes a la mente a fijarse más en lo positivo, que en lo negativo, de una forma natural, las respuestas automáticas, en vez de ir hacia lo negativo, empezarán a ir hacia lo positivo.
Os recomiendo el TALLER DE BIENESTAR INTERIOR. Desde OME COACHING queremos que seáis felices.
26.5.11
TALLERS PER A VIURE MILLOR / TALLERES PARA VIVIR MEJOR
Primer taller para mejorar nuestra comunicación. Esta semana hemos trabajado la ASERTIVIDAD.
19.5.11
Talent / Talento
Aconsellada per una companya del grup d’OME Coaching, la Judit, estic llegint un llibre que recull la conversa de dos eminents persones: el doctor Valentí Fuster i el professor José Luis Samprieto. El seu títol és “La ciència i la vida” (Debolsillo, 2009) i m’està agradant molt.
Un dels capítols parla de tres premisses per a la felicitat tot comentant que invertir en el teu talent n’és la primera, l’ètica de la responsabilitat la segona i, contribuir a una societat millor, la tercera. És a dir, en la base de la felicitat, o del benestar si preferiu, s’hi troba el talent.
Sóc de les que creu que qualsevol persona té talent, o talents, que pot desenvolupar i fer créixer. Cal entrenar-se per a descobrir-los. El món canvia constantment i ens ofereix una magnífica oportunitat d’exercitar-los.
Obre’t. Escolta la gent que et coneix i t’envolta. Inverteix en el teu talent. Potencia les teves aptituds, innates o adquirides. Aprofita el plaer que t’aportarà i que et permetrà ser més conseqüent i coherent en la teva vida. Assenta les bases de la teva felicitat.
Aconsejada por una compañera del grupo de OME Coaching, Judit, estoy leyendo un libro que recoge la conversación entre dos eminentes personas: el doctor Valentín Fuster y el profesor José Luis Sampedro. Su título es “La ciencia y la vida” (Plaza & Janés, 2008) y me está gustando mucho.
Uno de los capítulos habla de las tres premisas para la felicidad comentando que invertir en tu talento es la primera, la ética de la responsabilidad es la segunda y, contribuir a una sociedad mejor, la tercera. Es decir, en la base de la felicidad, o del bienestar, si lo preferís, se encuentra el talento.
Soy de las que cree que cualquier persona tiene talento, o talentos, que puede desarrollar y hacer crecer. Hay que entrenarse para descubrirlos. El mundo cambia constantemente y nos ofrece una magnífica oportunidad de ejercitarlos.
Ábrete. Escucha a la gente que te conoce y te rodea. Invierte en tu talento. Potencia tus aptitudes, innatas o adquiridas. Aprovecha el placer que te aportará y que te permitirá ser más consecuente y coherente en tu vida. Asienta las bases de tu felicidad.
13.5.11
22.4.11
Salut - Salud
• Que eduquin i treballin per un ús responsable dels equipaments sanitaris i un consum adequat dels medicaments.
• Que s’enfoquin a la millora de la salut de les persones de manera preventiva: alimentació, exercici físic, ritmes de treball, ...
• Que tinguin com a fita principal el benestar integral de les persones.
No estem parlant de canviar un tipus de despesa per una altre. Es tracta de buscar altres maneres de fer, allunyades de la síndrome de nou ric que hem viscut els darrers anys.
A més hem de tenir en compte altres despeses derivades i sovint no comptabilitzades directament en la factura sanitària. Per exemple, l’eliminació orgànica dels medicaments a través dels sistemes de sanejament d’aigües residuals. S’estan produint problemes en els sistemes de potabilització de les aigües degut a les concentracions de compostos que no s’eliminen amb els sistemes actuals de tractament.
Sense parlar del cost que suposa la gestió i eliminació dels medicaments que no es consumeixen i es recullen, com a residus, a través del corresponent sistema integrat de gestió o van a parar a les escombraries.
Aquí no s’hi pot fer res? Veig el debat actual com la punta del iceberg: només actuem sobre les conseqüències i segurament hauríem d'anar a les causes que han fet entrar en col•lapse el model. Per això ens calen unes grans dosis de generositat i d’equanimitat.
Què podem fer? Crec que no és responsabilitat exclusiva del govern de torn, els gestors del sistema sanitari, els professionals o les empreses del sector, sinó de cadascun de nosaltres.
Per començar, una manera d’intel•ligent de fer és cuidar-nos més. La manera més directa d’estalviar el cost sanitari és evitar que s’hagi de produir. Cuidem-nos!
En todo el debate sobre la salud pública echo de menos la referencia a medidas dirigidas a la prevención de la necesidad de ir a los CAP y los Hospitales. Como por ejemplo, medidas:
• Que eduquen y trabajen por un uso responsable de los equipamientos sanitarios y un consumo adecuado de los medicamentos.
• Que se enfoquen a la mejora de la salud de las personas de manera preventiva: alimentación, ejercicio físico, ritmos de trabajo, …
• Que tengan como meta principal el bienestar integral de las personas.
No estamos hablando de cambiar un tipo de gasto por otro. Se trata de buscar otras maneras de hacer, alejadas del síndrome de nuevo rico que hemos vivido los últimos años.
Además debemos tener en cuenta otros gastos derivados y a menudo no contabilizadas directamente en la factura sanitaria. Por ejemplo, la eliminación orgánica de los medicamentos a través de los sistemas de saneamiento de aguas residuales. Se están produciendo problemas en los sistemas de potabilización de las aguas debido a las concentraciones de compuestos que no se eliminan con los sistemas actuales de tratamiento.
Sin hablar del coste que supone la gestión y eliminación de los medicamentos que no se consumen y se recogen, como residuos, a través del correspondiente sistema integrado de gestión o van a parar a la basura.
¿Aquí no se puede hacer nada? Veo el debate actual como la punta del iceberg: sólo actuamos sobre las consecuencias y seguramente tendríamos que ir a las causas que han hecho entrar en colapso el modelo. Para eso necesitamos unas grandes dosis de generosidad y de ecuanimidad.
¿Qué podemos hacer? Creo que no es responsabilidad exclusiva del gobierno de turno, los gestores del sistema sanitario, los profesionales o las empresas del sector, sino de cada uno de nosotros.
Para empezar, una manera de inteligente de actuar es cuidarnos más. La manera más directa de ahorrar el coste sanitario es evitar que vaya a producirse. Cuidémonos!
18.4.11
PIMEC Baix Llobregat
Constitució de la nova Comissió Executiva de PIMEC Baix Llobregat de la que formem part activa.
Constitución de la nueva Comisión Ejecutiva de PIMEC Baix Llobregat de la que formamos parte activa.
Font/Fuente: La Bústia del Baix Llobregat Nord - nº 39 - Abril 2011
15.4.11
Bonus?
Quan va començar la crisi semblava que tots sentíem la necessitat d’innovar i fer pinya en la cerca de nous models de gestió. Encara ara ens anem repetint la necessitat de recuperar valors com l’esforç, la generositat i l’agraïment o la paciència enfront la bogeria del benefici avui i la crisi demà.
Des d’OME seguirem apostant per orientar, entrenar i motivar cap a models de vida i gestió socialment responsables, econòmicament viables i respectuosos amb el nostre medi.
Tan solo un día después de anunciar un posible recorte del 20% de la plantilla de Telefónica (6.400 puestos de trabajo) en los próximos tres años, la compañía de telecomunicaciones ha propuesto un plan de incentivos a largo plazo en acciones para premiar a sus directivos, para el que la firma destinará un "máximo de 450 millones de euros". elPeriodico.com
Es una lástima que la empresa Telefónica esté desaprovechando una ocasión inmejorable para trasladar a la sociedad que hay una manera diferente de hacer frente a la crisis. Que hay una manera diferente de gestionar las personas y los recursos.
Cuando comenzó la crisis parecía que todos sentíamos la necesidad de innovar y cerrar filas en la búsqueda de nuevos modelos de gestión. Aunque ahora nos vamos repitiendo la necesidad de recuperar valores como el esfuerzo, la generosidad y el agradecimiento o la paciencia frente a la locura del beneficio hoy y la crisis mañana.
Desde OME seguiremos apostando por orientar, entrenar y motivar hacia modelos de vida y gestión socialmente responsables, económicamente viables y respetuosos con nuestro medio.
“La mejor manera de vengarse de un enemigo es no parecérsele” (Marco Aurelio)
8.4.11
Temps difícils? / ¿Tiempos difíciles?
Però el canvi és continu encara que no en siguem conscients. Contínuament “perdem” coses encara que no ens adonem. I així perdem l’oportunitat d’aprofitar aquestes situacions per a entrenar-nos en allò que diem “la gestió del canvi”. Segurament seria més correcte dir “gestió de les oportunitats que ofereix el canvi”.
Els temps són això, temps. El canvi és això, canvi. És la nostra actitud la que farà que siguin fàcils o difícils, que ens ofereixin oportunitats o que ens creïn problemes.
Acostumbramos a llamar tiempos difíciles a aquellos que nos hacen conscientes de los cambios, consustanciales a nuestra vida y al sufrimiento que comporta la pérdida de determinadas cosas sin las que creemos que no podemos ser o hacer.
Pero el cambio es continuo aunque no seamos conscientes. Continuamente “perdemos” cosas aunque no nos demos cuenta. Y así perdemos la oportunidad de aprovechar estas situaciones para entrenarnos en aquello que hemos dado en llamar “la gestión del cambio”. Bien, seguramente sería más correcto denominarla “gestión de las oportunidades que ofrece el cambio”.
Los tiempos son eso, tiempos. El cambio es eso, cambio. Es nuestra actitud la que hará que sean fáciles o difíciles, que nos ofrezcan oportunidades o que nos creen problemas.
4.4.11
Enraonar / Hablar
24.3.11
Així dona gust / Así da gusto
Aquesta setmana hem impartit el taller emprenedoria i canvi a un grup de 12 emprenedors i emprenedores. Alguns ja tenen em marxa el seu projecte, altres estan a punt de donar el tret de sortida i altres estan encara en fase de recerca. Però tots ells tenien una cosa en comú: les ganes de tirar endavant, d’aprofitar i veure aquests temps de canvi com una verdadera oportunitat per a millorar la seva vida en tots els aspectes. Sense retrets ni excuses. Així dona gust! Treballar amb gent valenta que, com deia en Nelson Mandela, reconeixen les seves pors i les superen.
Esta semana hemos impartido el taller emprendeduría y cambio a un grupo de 12 emprendedoras y emprendedores. Algunos ya tienen su proyecto en marcha, otros están a punto de dar el disparo de salida y otros todavía están en la fase de investigación. Pero todos ellos tiene una cosa en común: la ganas de seguir adelante, de aprovechar y ver estos tiempos de cambio como un verdadera oportunidad para mejorar su vida en todos los aspectos. Sin reproches ni excusas. ¡Así da gusto! Trabajar con gente valiente que, como decía Nelson Mandela, reconocen sus miedos y los vencen.
Carles / Montse
25.2.11
Quo vadis
L'altra tarda estàvem reunits el conjunt de companys que participem en un grup de treball d’un col•legi professional. Un d’ells tenia el semblant trist i semblava fora del que es tractava al grup. Al preguntar-li com es trobava, va fer el següent comentari: “Porto una càrrega molt pesada”.
A partir d’aquell moment, poc a poc, va anar comentant del que es tractava. Havia posat a la venda la seva casa a una urbanització i semblava que tenia comprador. Aquest fet l’angoixava. No sabia què fer, si anar de lloguer o comprar un pis a una zona més urbana. El treball que acabava d’aconseguir, després d’un temps en atur, era interessant però no era de jornada completa i, tot i així, tenia més feina que mai.
Per una altra part, ens comentava que havia anat a fer un curset de ball i feia una obra de teatre amb la seva filla petita. Se sentia bé però estava fet un embolic: no sabia si feia coses per fugir de la seva realitat o perquè li agradaven i li venien de gust...
Quantes vegades per no tenir clars els objectius i les metes que volem assolir ens trobem perduts, amb manca d’orientació. Ens sentim plens de pors i farcits de dubtes. Cal treballar el nostre interior per aconseguir un coneixement de nosaltres mateixos i un equilibri personal. Per saber allò que volem, sense perdre les perspectives que ens ofereix l’entorn.
Faig les coses perquè no sé el que haig de fer i tenen un sentit de fugida? O, les faig perquè és el que vull aconseguir per sentir-me bé i és el que desitjo?
L’acompanyament per aconseguir orientar-nos és una bona eina que ens permet arribar al destí desitjat des de la consciència i l’equilibri.
La otra tarde nos reunimos el grupo de compañeros que participamos en un grupo de trabajo de un colegio profesional. Uno de ellos tenía el semblante triste y parecía estar fuera de lo que se trataba en el grupo. Al preguntarle cómo se encontraba, hizo el siguiente comentario: “Llevo una carga muy pesada”.
A partir de ese momento, poco a poco, fue comentando de qué se trataba. Había puesto en venta su casa, situada en una urbanización y parecía que tenía comprador. Este hecho le angustiaba. No sabía que hacer, si ir de alquiler o comprar un piso en una zona más urbana. El trabajo que acababa de conseguir, después de un tiempo en paro, era interesante pero no era de jornada completa y, aun así, tenía más trabajo que nunca.
Por otra parte, nos comentaba que había ido a hacer un cursillo de baile y hacía una obra de teatro con su hija pequeña. Se sentía bien pero estaba hecho un lío: no sabía si hacía cosas para huir de su realidad o porqué le gustaban y le apetecía hacerlas.
Cuántas veces por no tener claros los objetivos ni las metas que queremos lograr nos encontramos perdidos. Con falta de orientación. Nos sentimos llenos de miedo y repletos de dudas. Hay que trabajar nuestro interior para conseguir un conocimiento de nosotros mismos y un equilibrio personal. Para saber aquello que queremos, sin perder las perspectivas que nos ofrece el entorno.
¿Hago las cosas porqué no sé lo que tengo que hacer y tienen un sentido de fuga? O, ¿las hago porqué es lo que quiero conseguir para sentirme bien, y es lo que deseo?
El acompañamiento para conseguir orientarnos es una buena herramienta que nos permite llegar al destino deseado desde la consciencia y el equilibrio.
2.2.11
ENTRENAMENT I EXCEL•LÈNCIA / ENTRENAMIENTO Y EXCELENCIA
A nivell de l’entrenament en habilitats socials, podem aconseguir coneixements instrumentals bàsics, respostes socials i habilitats d’autocontrol per a relacionar-nos i comunicar-nos amb els altres. D’altre banda, l’entrenament emocional també te el propòsit de desenvolupar competències emocionals concretades en la consciència i la comprensió emocional d’un mateix. Aquests aprenentatges ens aporten una millor i més satisfactòria qualitat de vida.
Aprendre hàbits s’aconsegueix a força de repetició i l’entrenament ens ajuda a adquirir-los. La meva experiència en l’aprenentatge de les habilitats socials per part de les persones amb discapacitat m’ajuda a comprendre la importància de crear hàbits mitjançant l’entrenament.
Un bon exemple el tenim en l’ús i utilització dels diners. En aconseguir una bona gestió de l’economia personal. Creant hàbits com la utilització de l’agenda, el control de les despeses, l’anotació a diari de les despeses al full de càlcul... Són bones pràctiques i, entrenant-les, ens ajuden a millorar.
Desenvolupar les nostres habilitats ens ajuda a aconseguir l’excel•lència considerada com a procés de millora contínua de totes les nostres dimensions com éssers humans. Com a procés no acaba mai i sempre podem millorar.
Des d’OME Coaching valorem l’entrenament com un element clau per aconseguir tot el que ens proposem. Com deia el filòsof Aristòtil: “L’excel•lència és l'art que s'assoleix per mitjà de l'entrenament i l'hàbit. Som allò que fem de forma repetida. L’excel•lència, doncs, no és un acte, és un hàbit”
Maite Ruiz
El entrenamiento es un factor clave para conseguir la excelencia. Hace tiempo, cuando escuchaba la palabrea entrenamiento, normalmente me venían a la mente el entrenamiento físico o el entrenamiento mental. Pero cada vez más el concepto de entrenamiento se está ampliando y, actualmente, pienso en él como el proceso de adquisición de conocimientos, habilidades y capacidades a través del aprendizaje.
A nivel de entrenamiento en habilidades sociales, podemos conseguir conocimientos instrumentales básicos, respuestas sociales y habilidades de autocontrol para relacionarnos y comunicarnos con los otros. Por otra parte, el entrenamiento emocional también tiene como propósito el desarrollo de competencias emocionales que se concretan en la consciencia y la comprensión emocional de uno mismo. Estos aprendizajes nos aportan una mejor y más satisfactoria calidad de vida.
Aprender hábitos se consigue a fuerza de repetición y el entrenamiento nos ayuda a adquirirlos. Mi experiencia en el aprendizaje de las habilidades sociales por parte de las personas con discapacidad, me ayuda a comprender la importancia que tiene la creación de hábitos mediante el entrenamiento.
Un buen ejemplo lo tenemos en el uso y la utilización del dinero. En conseguir una buena gestión de la economía personal. Creando hábitos como son el uso de la agenda, el control de los gastos, la anotación a diario de los gastos en una hoja de cálculo,… Son buenas prácticas y, entrenándolas, nos ayudan a mejorar.
Desarrollar nuestras habilidades nos ayuda a conseguir la excelencia considerada como un proceso de mejora continua de todas nuestras dimensiones como seres humanos. Como un proceso que no finaliza nunca y que siempre nos permite mejorar.
Desde OME Coaching valoramos el entrenamiento como un elemento clave para conseguir todo aquello que nos proponemos. Como decía Aristóteles. “La excelencia es el arte que se obtiene por medio del entrenamiento y el hábito. Somos aquello que hacemos de forma repetida. La excelencia pues no es un acto, es un hábito”.
Maite Ruiz
8.1.11
Valors - Valores
(Extracto película "Jerry McGuire", escrita y dirigida por Cameron Crowe. Producida por TriStar Pictures. 1996)
Hem començat l’any reflexionant sobre els nostres valors, els d’OME Coaching. Els valors són els fonaments sobre els que s’aixeca i es desenvolupa la nostra activitat. En el nostre cas, l’activitat s’emmarca dins de tres vèrtexs: Orientació + Motivació + Entrenament. Però creiem que no tot si val. I, per això, cal fer-ho des de la solidesa dels valors. L’equip d’OME Coaching ens definim i actuem d’acord amb els següents valors:
HONESTEDAT: treballem amb integritat i ètica, de manera transparent, confidencial i actuem amb coherència i sinceritat.
RESPECTE: ens guia el respecte de les llibertats de les persones i tractar-les amb dignitat. Posar atenció en l’altre per descobrir, valorar i reforçar el seu potencial.
RESPONSABILITAT: assumim la nostra responsabilitat en el treball amb consciència i compromís.
INNOVACIÓ: ens proposem una acció creativa, compartint coneixement tot aportant noves propostes per a la millora de la vida de les persones.
CONFIANÇA: creiem que la generositat i la paciència són claus per aconseguir una gestió ecològica del nostre món emocional.
I tot això aprenent i gaudint!
Hemos empezado el año reflexionando sobre nuestros valores, los de OME Coaching. Los valores son los fundamentos sobre los que se levanta y se desarrolla nuestra actividad. En nuestro caso, la actividad se enmarca dentro de tres vértices: Orientación + Motivación + Entrenamiento. Pero creemos que no todo vale. Y, por ese motivo, hay que hacerlo desde la solidez de los valores. El equipo de OME Coaching nos definimos y actuamos de acuerdo con los siguientes valores:
HONESTIDAD: trabajamos con integridad y ética, de manera transparente, confidencial y actuamos con coherencia y sinceridad.
RESPETO: nos guía el respeto de las libertades de las personas y tratarlas con dignidad. Poner atención en el otro para descubrir, valorar y reforzar su potencial.
RESPONSABILIDAD: asumimos nuestra responsabilidad en el trabajo con conciencia y compromiso.
INNOVACIÓN: nos proponemos una acción creativa, compartiendo conocimiento y aportando nuevas propuestas para la mejora de la vida de las personas.
CONFIANZA: creemos que la generosidad y la paciencia son clave para conseguir una gestión ecológica de nuestro mundo emocional.
¡Y todo ello aprendiendo y disfrutando!