4.1.13

Escolta'm / Escúchame



El dissabte 21 d’0ctubre, al col·legi de psicòlegs, es va celebrar una jornada de treball  de Coaching educatiu  amb l’objectiu de posar en comú, entre professionals de la educació, la necessitat d’acompanyament que tenen  els alumnes en aquests moments difícils i de canvi.

Es va fer palesa la necessitat de treballar no solament  l’aprenentatge dels coneixements  sinó també la necessitat de tenir en compte la intel·ligència emocional i les competències relacionals. En aquest context es va presentar el projecte ESCOLTA’M

Dialogar representa una competència relacional molt útil i també una manera de millorar-se un mateix i el món que ens envolta.

El projecte ESCOLTA’M proposa personalitzar l’escola amb un pla d’intervenció educativa que estableixi una vinculació educativa positiva entre el tutor i l’alumne. Una vinculació que proporcioni a tot l’alumnat factors promotors que els reconeguin i acompanyin en el seu creixement per anar aconseguint cotes de seguretat personal que l’ajudin a desenvolupar-se de forma integral i satisfactòria.

Es arran d’aquest projecte que reflexionant em venen al cap algunes preguntes:

Som capaços d’escoltar ?

Proposem espais de diàleg que ens ajudin a posar èmfasi en el desenvolupament de les fortaleses i les capacitats, més que no pas en les debilitats i les carències dels nostres fills?

Escoltar a les persones ens permet saber en quin univers viuen, quins desitjos, quines expectatives i pensaments tenen i, en definitiva, entendre quines son les seves necessitats.

Aquesta detecció generalitzada ens ha de permetre una reflexió en profunditat sobre com ens relacionem amb els nostres fills  i de quina manera els escoltem i ens hi comuniquem.

Tot escoltant, ensenyem a escoltar i de ben segur que val la pena.


El sábado 21 de 0ctubre, en el colegio de psicólogos, se celebró una jornada de trabajo de Coaching educativo con el objetivo de poner en común, entre profesionales de la educación, la necesidad de acompañamiento que tienen los alumnos en estos momentos difíciles y de cambio.

Se hizo patente la necesidad de trabajar no sólo el aprendizaje de los conocimientos sino también la necesidad de tener en cuenta la inteligencia emocional y las competencias relacionales. En este contexto se presentó el proyecto ESCOLTA’M (Escúchame)

Dialogar representa una competencia relacional muy útil y también una manera de mejorar a sí mismo y el mundo que nos rodea.

El proyecto ESCOLTA’M propone personalizar la escuela con un plan de intervención educativa que establezca una vinculación educativa positiva entre el tutor y el alumno. Una vinculación que proporcione a todo el alumnado factores promotores que los reconozcan y acompañen en su crecimiento para ir consiguiendo cotas de seguridad personal que le ayuden a desarrollarse de forma integral y satisfactoria.

Se raíz de este proyecto que reflexionando me vienen a la cabeza algunas preguntas:

¿Somos capaces de escuchar?

¿Proponemos espacios de diálogo que nos ayuden a poner énfasis en el desarrollo de las fortalezas y capacidades, más que en las debilidades y las carencias de nuestros hijos?

Escuchar a las personas nos permite saber en qué universo viven, qué deseos, qué expectativas y pensamientos tienen y, en definitiva, entender cuáles son sus necesidades.

Esta detección generalizada nos debe permitir una reflexión en profundidad sobre cómo nos relacionamos con nuestros hijos y de qué manera los escuchamos y nos comunicamos.

Escuchando, enseñamos a escuchar y seguro que vale la pena.

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