El dissabte 21
d’0ctubre, al col·legi de psicòlegs, es va celebrar una jornada de treball de Coaching educatiu amb l’objectiu de posar en comú, entre
professionals de la educació, la necessitat d’acompanyament que tenen els alumnes en aquests moments difícils i de
canvi.
Es va fer palesa la necessitat de treballar no
solament l’aprenentatge dels
coneixements sinó també la necessitat de
tenir en compte la intel·ligència emocional i les competències relacionals. En
aquest context es va presentar el projecte ESCOLTA’M
Dialogar representa una competència relacional molt
útil i també una manera de millorar-se un mateix i el món que ens envolta.
El projecte ESCOLTA’M proposa personalitzar l’escola amb un
pla d’intervenció educativa que estableixi una vinculació educativa positiva
entre el tutor i l’alumne. Una vinculació que proporcioni a tot l’alumnat factors
promotors que els reconeguin i acompanyin en el seu creixement per anar aconseguint
cotes de seguretat personal que l’ajudin a desenvolupar-se de forma integral i satisfactòria.
Es arran d’aquest projecte que reflexionant em
venen al cap algunes preguntes:
Som capaços d’escoltar ?
Proposem espais de diàleg que ens ajudin a posar èmfasi en el desenvolupament de les
fortaleses i les capacitats, més que no pas en les debilitats i les carències dels nostres fills?
Escoltar a les persones ens permet saber en quin univers viuen, quins
desitjos, quines expectatives i pensaments tenen i, en definitiva, entendre quines son les seves necessitats.
Aquesta detecció generalitzada ens ha de permetre una reflexió en
profunditat sobre com ens relacionem amb els nostres fills i de quina manera els escoltem i ens hi
comuniquem.
Tot
escoltant, ensenyem a escoltar i de ben segur que val la
pena.
El sábado 21 de 0ctubre,
en el colegio de psicólogos, se celebró una jornada de trabajo de Coaching
educativo con el objetivo de poner en común, entre profesionales de la
educación, la necesidad de acompañamiento que tienen los alumnos en estos momentos
difíciles y de cambio.
Se hizo patente la
necesidad de trabajar no sólo el aprendizaje de los conocimientos sino también
la necesidad de tener en cuenta la inteligencia emocional y las competencias
relacionales. En este contexto se presentó el proyecto ESCOLTA’M (Escúchame)
Dialogar representa una
competencia relacional muy útil y también una manera de mejorar a sí mismo y el
mundo que nos rodea.
El proyecto ESCOLTA’M propone personalizar la escuela con un plan de
intervención educativa que establezca una vinculación educativa positiva entre
el tutor y el alumno. Una vinculación que proporcione a todo el alumnado
factores promotores que los reconozcan y acompañen en su crecimiento para ir
consiguiendo cotas de seguridad personal que le ayuden a desarrollarse de forma
integral y satisfactoria.
Se raíz de este proyecto
que reflexionando me vienen a la cabeza algunas preguntas:
¿Somos capaces de escuchar?
¿Proponemos espacios de
diálogo que nos ayuden a poner énfasis en el desarrollo de las fortalezas y
capacidades, más que en las debilidades y las carencias de nuestros hijos?
Escuchar a las personas
nos permite saber en qué universo viven, qué deseos, qué expectativas y
pensamientos tienen y, en definitiva, entender cuáles son sus necesidades.
Esta detección generalizada
nos debe permitir una reflexión en profundidad sobre cómo nos relacionamos con
nuestros hijos y de qué manera los escuchamos y nos comunicamos.
Escuchando, enseñamos a
escuchar y seguro que vale la pena.
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