26.11.10

Converses - Conversaciones



Anant amb l’AVE cap a Màlaga, vaig poder veure una pel•lícula interessant i recomanable: ADAM. Bàsicament és la història d’una parella de joves. Ella, la Beth, una professora escriptora de contes per nens i ell, l’Adam, un noi de 24 anys que acaba de perdre el seu pare, amb la síndrome d’Asperger. Una mena d’autisme que fa que les persones que el pateixen no reconeguin les emocions dels altres i que diguin el que pensen. Aquesta manca de sentit de lo políticament correcte provoca alguns diàlegs força divertits i alliçonadors. Al film no tot són flors i violes, com podeu imaginar, però he volgut ressenyar tres diàlegs que em van semblar especialment destacables.

1) La parella arriba a cas d’uns amics i, després de les salutacions habituals, l’amiga els pregunta, “Voleu veure el vídeo de les vacances?, “No, gràcies”, respon l’Adam, sense immutar-se, davant l’astorament general d’uns i altres.
2) L’Adam es queda sense feina. S’està preparant per a una entrevista i la Beth l’ajuda. Ell li comenta que està nerviós i ella li respon que no pateixi, que segur que tot anirà bé i li donaran la feina. L’Adam li respon: “I com estàs tan segura”...
3) La Beth i l’Adam té una discussió. A l’endemà, la Beth diu que ha estat culpa seva i li demana perdó. Al cap d’uns segons, la Beth li diu: “Tu també podries disculpar-te!” i l’Adam, més tranquil que un pèsol li respon: “Però no has dit que havia estat culpa teva”. Touché...


De camino a Málaga en el AVE, tuve la oportunidad de ver una película interesante y recomendable: ADAM. Básicamente, es la historia de una pareja de jóvenes. Ella, Beth, una profesora que gusta de escribir cuentos para niños. Él, Adam, un chico de 24 años que acaba de perder a su padre, con síndrome de Asperger. Una variante de autismo que hace que las personas que lo padecen no reconozcan las emociones de los otros y digan lo que piensan. Esta falta del sentido de lo políticamente correcto provoca algunos diálogos francamente divertidos y aleccionadores. En el film no todo es un camino de rosas, como podéis imaginar, pero he querido reseñar tres diálogos que me han parecido especialmente destacables para nuestra propia reflexión.

1) La pareja llega a cas de unos amigos i, después de los saludos iniciales, la amiga les pregunta: ¿Queréis ver el video de las vacaciones?, “No, gracias”, responde Adam sin inmutarse, ante la cara atónita de propios y extraños.
2) Adam se queda sin trabajo. Se está preparando para una entrevista i Beth le ayuda. Él comenta que está nervioso y ella le responde que no sufra, que seguro que todo irá bien y conseguirá el trabajo. Adam le responde: “Y como está tan segura…”
3) Beth y Adam mantienen una fuerte discusión. Al día siguiente, Beth le dice que ha sido culpa de ella y que la perdone. Al cabo de unos segundo, Beth le dice: “¡Tú también podrías disculpar-te!” a lo que Adam, más tranquilo que barco boliviano, le responde: “Pero no acabas de decir que ha sido culpa tuya”. Touché…

No hay comentarios:

Publicar un comentario