27.6.10

Patchwork


Molt sovint llegim o escoltem que vegem el món, com diria Calderón de la Barca, segons el color del filtre per on es mira. És a dir, veiem el món segons com estem nosaltres mateixos. Si estem bé ho veiem tot bé i som capaços de trobar la més petita partícula de positivitat en qualsevol persona, objecte o situació. Fa uns dies, una bona amiga em va donar tota una lliçó d’això.

Era el matí i tot d’una em diu: “em sento com un pedaç!”. A mi em va semblar que l’expressió tenia un caire negatiu. Veia el pedaç com quelcom de poc valor. Però ella em va fer veure que no havia de ser necessàriament així. “Un pedaç permet tapar els forats i que una cosa torni a ser útil. Així és com em sento, ajudant a tapar forats”.

I llavors em va explicar una història d’una de les seves besàvies. Era una família amb molt poc diners. La bona dona sempre portava el mateix vestit. El temps i l’ús havien deixat la seva marca. Un dia, una bona amiga, li va regalar un pedaç per tal que pogués tapar un forat força aparent. La besàvia de la Montse no hi cabia a la pell de l’alegria i li va faltar temps per anar-ho explicant a tothom: ara ja tenia una peça nova a la seva roba!


A menudo leemos o escuchamos que vemos el mundo, como decía Calderón de la Barca, según el color del filtro con el que se mira. Es decir, vemos el mundo según como estamos nosotros mismos. Si estamos bien lo vemos todo bien y somos capaces de encontrar la partícula más minúscula de positivo en cualquier persona, objeto o situación. Hace unos días, una buena amiga me dio toda una lección al respecto.

Era un día por la mañana. De pronto me dijo: “me siento como un remiendo”. A mi me pareció que la expresión tenía una connotación negativa. Veía el remiendo como algo de poco valor. Pero ella me hizo ver que no tenía porqué ser así. “Un remiendo permite tapar agujeros y que una cosa pueda volver a ser útil. Así es como me siento, ayudando a tapar agujeros”.

Y entonces me explicó una historia de una de sus bisabuelas. Era una familia con muy poco dinero. La buena mujer siempre llevaba el mismo vestido. El tiempo y el uso habían dejado su marca. Un día, una buena amiga, le regaló un remiendo para que pudiera tapar un agujero realmente aparente. La bisabuela de Montse no cabía en sí de alegría y le faltó tiempo para irlo explicando a todo el mundo: ¡ahora ya tenía una pieza nueva de ropa!

No hay comentarios:

Publicar un comentario