18.11.13

Alegria - Alegría


Tinc un amic que, quan et trobava, acostumava a dir-te: bon dia vailet, estàs content d'estar al món? S'havia convertit en una salutació habitual, una frase feta, de caràcter divertit. Lo més divertit era que gairebé ningú responia a la pregunta. En els millor del casos, una rialla, més o menys forçada, segons com tenies el dia. En el pitjor, una extensa lletania de tots els mals del món i de la vida. Semblava com si hom donés per entès que allò no era una pregunta. Quina ximpleria, preguntar si estàs content... Amb la que ens està caient! 

Aquestes reaccions fan pensar. Ens indiquen que massa sovint mirem cap a fora per a sentir a dins nostre. I oblidem que podem mirar des de dins per a sentir-nos part d'una vida plena.

Potser cal apropar-nos a l’alegria com una conseqüència i no com una finalitat. Com la conseqüència d’una vida conscient i plena que ens permet respondre que sí, que estem contents. Responent des de l’experiència i no des de la creença.


Tengo un amigo que, cuando te encontraba, solía decirte: buenos días chaval, ¿estás contento de estar en el mundo? Se había convertido en un saludo habitual, una frase hecha, de carácter divertido. Lo más divertido era que casi nadie respondía a la pregunta. En el mejor de los casos, una risa, más o menos forzada, según como tenías el día. En el peor, una extensa letanía de todos los males del mundo y de la vida. Parecía como si se diera por entendido que aquello no era una pregunta. Qué tontería, preguntar si estás contento ... ¡Con la que nos está cayendo!

Estas reacciones dan que pensar. Nos indican que demasiado a menudo miramos hacia fuera para sentir en nuestro interior. Y olvidamos que podemos mirar desde dentro para sentirnos parte de una vida plena.

Quizás haya que acercarse a la alegría como una consecuencia y no como un fin. Como la consecuencia de una vida consciente que nos permite responder que sí, que estamos contentos de estar vivos. Respondiendo desde la experiencia y no desde la creencia. 



La alegría de ver y entender es el más perfecto don de la naturaleza. 
Einstein

No hay comentarios:

Publicar un comentario