1.11.13

Evitar el "bournout" o el "breakdown"


El burnout és un terme utilitza en psicologia per a descriure períodes llargs d’esgotament i disminució d’interés per la feina. El breakdown (mental breakdown o nervous breakdown) el podem traduir per una situació de col·lapse, de durada limitada i caracteritzada per un fort estrès que pot derivar cap estats de depressió o ansietat.  

Christine Carter (*) dona 3 consells als pares i mares que treballen i tenen fills per evitar aquestes situacions. Uns consells que crec són extensibles a qualsevol persona i situació, en els temps que vivim.

1.       Descansa lo suficient. Sempre tenim i trobem milers d’excuses. La manca de temps n’és una de les principals. Però més aviat és una qüestió de prioritats. Què i com volem que sigui la nostra vida? El temps de descans no és només aquell que dediquem a dormir. Hem de saber buscar i trobar, al llarg del dia,  moments per recuperar-nos. Són moments de consciència i connexió. Amb nosaltres, amb els altres, amb la vida. Són moments de descans actiu.

2.       Fes una sola cosa a la vegada. Diu Carter que les interrupcions continues de la tasca que estem fent – per telèfons, mails, ... – pot suposar  un augment del 25% del temps que necessitarem per acomplir-la, un fenomen conegut com “switching time” (temps de commutació, encesa i apagada).

3.       Redueix la quantitat estímuls escombraria (“junk stimulus”) amb que hagis de conviure. L’abús de les noves tecnologies pot ser-ne una causa. Com passa amb el temps per descansar, sovint no trobem la manera d’evitar-los o de saber desfer-nos en.

En els tres casos, cal que tinguem les nostres prioritats ben definides, que adquirim el compromís de centrar-nos en lo que realment ens interessa i entrenem l’atenció per estar on volem estar.


 MAFALDA (de Quino): "¿No será acaso que ésta vida moderna está teniendo más de moderna que de vida?"


El burnout es un término que se utiliza en psicología para describir períodos largos de agotamiento y disminución del interés por el trabajo. El breakdown (“mental breakdown” o “nervous breakdown”) lo podemos traducir por una situación de colapso, de duración limitada, y caracterizada por un fuerte estrés que puede derivar hacia estados de depresión o ansiedad.

Christine Carter (* ) da 3 consejos a los padres y madres que trabajan y tienen hijos para evitar estas situaciones. Unos consejos que creo son extensibles a cualquier persona y situación, en los tiempos que vivimos.

1. Descansa lo suficiente. Siempre tenemos y utilizamos miles de excusas. La falta de tiempo es una de las principales. Pero más bien es una cuestión de prioridades. ¿Qué y cómo queremos que sea nuestra vida? El tiempo de descanso no es sólo aquel que dedicamos a dormir. Debemos saber buscar y encontrar, a lo largo de la jornada, momentos para recuperarnos. Son momentos  de conciencia y conexión. Con nosotros, con los demás, con la vida. Son momentos de descanso activo.

2. Haz una sola cosa a la vez. Dice Carter que las interrupciones continuas de la tarea que estamos realizando - por teléfonos, mails, ... - pueden suponer un aumento del 25% del tiempo que necesitaremos para cumplirla, un fenómeno conocido como "switching time" (tiempo de conmutación , encendido y apagado).

3 . Reduce la cantidad estímulos basura ("junk stimulus") con que tengas que convivir . El abuso de las nuevas tecnologías puede ser una de las causas. Como ocurre con el tiempo para descansar, a menudo no encontramos la manera de saber evitarlos o deshacernos de estos estímulos.

En los tres casos , es necesario que tengamos nuestras prioridades bien definidas, que adquiramos el compromiso de centrarnos en lo que realmente nos interesa y que entrenemos la atención por estar donde queremos estar .


2 comentarios: