12.9.10

Tecno-Emocional


Ja ha començat el curs escolar. Aquesta vegada el tema del dia són les pantalles digitals – tàctils i interactives - i els ordinadors personals. Està bé, està clar. Sempre que no s’oblidi que la tecnologia és un mitjà i no una finalitat. Un mitjà per a què? En aquest cas, per aprendre. Per aprendre què? A ser més persones i viure millor. Tots. Els altres i nosaltres. L’itinerari de la tecnologia pot ser de més curt o de més llarg recorregut però, al final del camí, ha de servir-nos per fer-nos sentir millor. Fer-nos millors. Sinó fem mal negoci.

Justament aquest desembarcament de la tecnologia a l’escola m’ha fet adonar que comencem el curs – alumnes, professors i pares -. i ja tenim una assignatura pendent. Carai! Sí, continuem sense incorporar de manera valenta i decidida la gestió de les emocions en el projecte curricular de la nostra canalla. Una habilitat que cal aprendre i entrenar. Una habilitat sense la qual els coneixements i la tecnologia són com una brúixola al costat d’un iman.


Ya ha empezado el curso escolar. En esta ocasión, el tema del día son las pantallas digitales – táctiles e interactivas – y os ordenadores personales. Está bien, claro. Siempre que no olvidemos que la tecnología es un medio y no una finalidad. ¿Un medio para qué? En este caso, para aprender. ¿Para aprender qué? A ser más personas i vivir mejor. Todos. Nosotros y los demás. El itinerario de la tecnología puede ser de menor o de mayor recorrido pero, al final del camino, debe servir para hacernos sentir mejor. Hacernos mejores. Si no es así, hacemos mal negocio.

Justamente este desembarco de la tecnología en la escuela ha hecho que me de cuenta que empezamos el curso – alumnos, profesores y padres – y ya tenemos una asignatura pendiente. ¡Caramba! Sí, continuamos sin incorporar, de manera decidida y valiente, la gestión de las emociones en el proyecto curricular de nuestros chavales. Una habilidad que es necesario aprender y entrenar. Una habilidad sin la que los conocimientos y la tecnología son como un brújula al lado de un imán.

No hay comentarios:

Publicar un comentario